Hulp en ondersteuning op het gebied van schuldhulpverlening
Elke maand zijn er weer verschillende uitgaven zoals de zorgverzekering, de hypotheek of huur en de boodschappen. Natuurlijk wil je ook graag leuke dingen blijven doen. Helaas is dit niet voor iedereen mogelijk. Ook zijn er veel mensen die moeite hebben om het overzicht te houden op alle inkomsten en uitgaven en die vragen hebben over geld. Voor deze mensen vormt Sociaal Werk De Schans met ingang van 1 januari 2023 de centrale toegang in Westerkwartier.
Bij de centrale toegang kan je terecht voor informatie over geldzaken en voor hulp en advies van een medewerker van Sociaal Werk De Schans als er bijvoorbeeld sprake is van een specifieke schuldensituatie. Daarnaast verzorgen wij voor de gemeente Westerkwartier ook de vroegsignalering. Dit houdt in dat wij contact met je opnemen als wij signalen van achterstand in betalingen binnenkrijgen. Je krijgt dan een brief met informatie over wat je zelf kunt doen. In sommige gevallen neemt een medewerker van Sociaal Werk De Schans contact op. Samen zoeken we naar mogelijke oplossingen om geldzorgen op te lossen. Is er meer hulp of inzet nodig dan begeleiden wij je naar schuldhulpverlening. Wij bieden jou ondersteuning en begeleiding bij geldzaken in samenwerking met de gemeente Westerkwartier, Humanitas, Schuldhulpmaatje, de Gemeentelijke Kredietbank en de voedselbank.
Bereikbaarheid centrale toegang
Je kan met vragen over geld terecht bij één van onze wekelijkse financiële inloopspreekuren:
Leek
Maandag van 12.30 tot 13.30 uur
Grootegast
Donderdag van 13.00 tot 14.00 uur
Marum
Dinsdag van 11.00 tot 12.00 uur
Zuidhorn
Donderdag van 9.30 tot 10.30 uur
Ook kan je mailen naar geldzorgen@sociaalwerkdeschans.nl of bellen naar ons algemene telefoonnummer (0594) 745 620.